دی 90 - تَرَنّم عفاف
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.با کلیک بر روی +1 وب ما را در گوگل محبوب کنید

منو وبلاگ
رتبه وبلاگ
دوستان من
*


گواه مردم دنیا                                                    

«گواه مردم دنیا» عنوان پادکستی است از بیانات رهبر انقلاب درباره نتیجه سرافرازی ملت‌ها در امنحان الهی.
در بخش ابتدایی این پادکست قسمت‌هایی ازبیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مردم قم در سال 89   را می‌شنوید:
«هر امتحانى که میکند، یک نمره میدهد... در یک دوره‌اى مردم در یک امتحانى شکست خوردند، امیرالمؤمنین را در محراب عبادت به خون کشیدند. خوب، امتحان بدى بود. امتحان بدى بود که مردم دادند. وقتى این امتحان را دادند، مردود شدند؛ لذا خدا اینها را پائین آورد؛ کارشان به آنجا رسید که حسین‌بن‌على را جلوى چشم آنها کشتند!»
در این کلیپ صوتی، علاوه بر بیانات در دیدار مردم قم در سال 89  ، از رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار مردم کرمانشاه و مردم پاوه نیز استفاده شده است.

 

برای دریافت فایل ، با توجه به سرعت اینترنت خود ، یکی از سه لینک زیر را کلیک نمایید :

 

 

 




برچسب‌ها: بیداری اسلامی،
| پنج شنبه 90/10/29 | | 10:46 صبح | | دنیای من |
منشور قرآنی انقلابهای مردمی                                                    

رهبر انقلاب اسلامی در فراز پایانی سخنانشان در اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی، به آیاتی اشاره فرمودند که در آغاز بیاناتشان تلاوت کرده بودند: «آیاتى که در طلیعه‌ى سخن تلاوت شد، دستورالعمل کامل و کارسازى است براى همیشه و به‌ویژه در این برهه‌ى حساس و سرنوشت‌ساز.»

با پیروی از دستور پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله که ‌فرموده‌اند: «فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیکُمُ الْفِتَنُ‌ کَقِطَعِ اللَّیلِ الْمُظْلِمِ‌ فَعَلَیکُمْ بِالْقُرْآن؛1 هرگاه آشوب‌ها و فتنه‌ها چون شب تار شما را در بر گرفت، به قرآن روی آورید،» رهبر انقلاب نیز از سه آیه‌ی آغازین سوره‌ی احزاب به عنوان دستورالعملی کامل و کارساز برای مسلمین جهان یاد کردند. ایشان سپس چهار امری را که خداوند متعال به پیامبرش امر فرموده، فهرست‌وار برشمردند. لذا در ادامه به تبیین بیشتر این آیات بیان برخی نکات درباره‌ی آنها می‌پردازیم.

بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمنِ‌الرَّحِیمِ* یا أَیهَا النَّبِی ?تَّقِ اللَّهَ وَ لا تُطِعِ ?لْکافِرِینَ وَ ?لْمُنافِقِینَ إِنَّ ?للَّهَ کانَ عَلِیماً حَکِیماً(1) وَ ?تَّبِعْ ما یوحى?‌ إِلَیکَ مِنْ رَبِّکَ إِنَّ ?للَّهَ کانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبِیراً(2) وَ تَوَکَّلْ عَلَى ?للَّهِ وَ کَفى‌ بِاللَّهِ وَکِیلاً(3)

ادامه مطلب...

| پنج شنبه 90/10/29 | | 10:42 صبح | | دنیای من |
سخنی در فهم اسباب و امکانات                                                    

صحنه‌های فراونی که از سرپیچی و طغیان قوم موسی علیه السلام در قرآن به ثبت رسیده گاهی این تصور را در انسان به وجود می‌آورد که در آنها هیچ خیر و خوبی وجود نداشته است. حقیقت این است که وجود داشته اما به نسبت اکثریت کم بوده است. حتی در قوم موسی گروهی بوده‌اند که به سوی حق دعوت کرده و به آن عمل می‌نموده‌اند. چنانچه الله تعالی می‌فرماید:

{وَمِنْ قَوْمِ مُوسَى أُمَّةٌ یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ یَعْدِلُونَ‏} [أعراف: 159]

(در میان قوم موسی گروهی بودند که به سوی حق رهنمود می‌کردند و به حق دادگری می‌نمودند)

ادامه مطلب...

| پنج شنبه 90/10/29 | | 10:40 صبح | | دنیای من |
ماجرای شعری که رهبری در اجلاس بیداری اسلامی خواندند                                                    


رهبر انقلاب در خلال صحبت‌های خود در اجلاس بیداری اسلامی دو بیت شعر به زبان عربی قرائت کردند.

یادداشت زیر بصورت اجمالی به معرفی شاعر، معنا و مفهوم شعر قرائت شده و همچنین چرایی استفاده‌ی رهبر انقلاب از این دو بیت پرداخته است.
ابوفراس حمدانی کیست؟
نام او حارث بن سعید بن حمدون حمدانی تغلبی وائلی و از خاندان حمدانی‌ها است. کنیه‌اش ابوفراس، نام شیر است. از پدری عرب و مادری رومی در سال 320 هجری در موصل به دنیا آمد. در سه‌سالگی یتیم شد و سرپرستی او را پسرعمویش سیف‌الدوله بر عهده گرفت. سیف‌الدوله ابوفراس را در فتح حلب به همراه خود برد و در آن‌جا به او علم و ادب و سوارکاری و جنگاوری آموخت و در 16 سالگی حکمرانی منبج را به او داد.

روزی هنگام بازگشت ابوفراس از شکار، دسته‌‌ای از سپاهیان بزنطی که در دژهای این شهر کمین کرده بودند، بر او یورش بردند. در این زد و خورد سخت، ابوفراس زخم‌هایی کاری برداشت و تیری نیز بر رانش نشست که نوک آن در رانش ماند و اسیر رومیان گشت. پس از آن نیز بار دیگر به مدت 4 سال در قسطنطنیه اسیر بود تا سیف‌الدوله با پرداخت فدیه او را آزاد ساخت.

سیف‌الدوله یک سال بعد و در حالی که حکومت حمص را به ابوفراس سپرده بود، درگذشت و پسرش ابوالمعالی سعدالدوله بر تخت نشست. او چون دریافت که ابوفراس می‌کوشد بار دیگر بر بخش‌های حکمرانیش در حمص چیره شود، سپاهی را به نبرد با او فرستاد. ابوفراس در این جنگ در سال 357 هجری و در 36 سالگی کشته شد و سرش را برای ابوالمعالی که خواهرزاده‌اش نیز بود، بردند و پیکرش را رها کردند تا این‌که برخی اعراب بادیه او را به خاک سپردند.

وی که شاعری جنگاور بود، بهترین اشعار خود را هنگام اسارت و بیماریش نزد رومیان سروده است. این مجموعه‌ی او به رومیات شهرت دارد که سبب شهرت شاعر نیز شده است؛ اشعاری برآمده از قلبی مجروح و دلی شکسته و سینه‌ای پردرد و اندوه و لبریز از عاطفه و احساس و صداقت و سوز دل و عشق، اشعاری که تصویرگر رنج و حسرت شاعر در زندان است. عشق به مادر پیر و فرزندان و وطنش از سویی و عزت نفس و مناعت طبعش و نیز شکیبایی و اعتماد و توکلش بر خدا در اسارت و از طرفی عتاب و خطاب‌هایش به سیف‌الدوله به خاطر اهمال در آزادسازی او در این اشعار موج می‌زند. وی اشعاری مشهور به اخوانیات نیز دارد که بسیار لطیف و ظریف است. رومیاتش را با حبسیات مسعود سعد قابل مقارنه و مقایسه دانسته‌اند. درباره‌ی جایگاه ابوفراس این سخن الصاحب بن عباد بسنده است که گفت: «بُدئ الشعر بملک و خُتم بملک»؛ مقصود او امرأالقیس و أبوفراس است.

 دو بیتی که رهبر خواند:


اما دو بیتی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود آورده‌اند، از مطلع یکی از قصائد رومیات ابوفراس معروف به «عصی الدمع» است. این سروده 54 بیت است و ابوفراس آن را در اسارت گفته است. رمز مناعت طبع شاعر و نیز طبع رقیق شعری او در این سروده آشکار است؛ به گونه‌ای که برخی ناقدان شعر و ادب آن را زیباترین قصائد وی دانسته‌اند و البته جایگاه والایی در شعر عرب دارد. شاعر در این دو بیت آغازین چنین می گوید:
أراکَ عَصِیَّ‌ الدَّمعِ شیمتُک الصبر                        أما للهوی نهیٌ علیک و لا امرُ
می‌بینمت که از اشک فرمان نمی‌بری، منش تو شکیب است. آیا عشق بر تو امر و نهیی ندارد؟

آن‌گاه شاعر خود بلافاصله در پاسخ چنین بیان می‌کند که:
بَلی اَنَا مُشتاقٌ و عِندِیَ لَوعةٌ                               ولکنَّ مِثلی لا یُذاعُ لهُ سِرٌّ
آری من [به وطن و خانواده] مشتاقم و از شوق سوز دلی دارم، ولی سرّ و راز چون منی برملا و مکشوف نگردد.

در حقیقت شاعر در این دو بیت سؤالی را مطرح می‌کند که نشان از داغ دل او و نیز اشتیاقش به گلایه و افشاندن اشک از دیده دارد، ولی او خودنگهدار است تا مبادا در دید دشمن ضعیف بنماید. لذا اشک خود فرو‌می‌برد و شوقش را چون رازی سر‌به‌مهر در دل نگه‌می‌دارد، زیرا گاهِ افشای آن نرسیده است.
اما استفاده و تمثل بجا و بهنگام رهبر انقلاب از این اشعار در سخنان حکیمانه‌شان، اشاره به وضعیت ملت مصر در دو برهه دارد؛ یکی آن‌گاه که حکمرانان مصر همه‌ی ارزش‌های ملی و اسلامی مصر را فروختند و آتش اسرائیل بر سر فلسطینیان را شعله‌ی بیشتری بخشیدند و دست در دست استکبار گذاشتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران انتظار می‌رفت که مصر با پیشینه‌ی درخشان و شخصیت‌های برجسته و احیاگرش در طول تاریخ به‌پاخیزد و علیه حکومت دست‌نشانده‌اش قیام کند، ولی این انتظار پاسخی جز سکوت نداشت. لذا یادآور بیت نخست ابوفراس شد، یعنی این پرسش را در ذهن متبادر ساخت که چرا لب به شکوه نمی‌گشایی و همچنان صبوری پیشه کرده‌ای؟ آیا این صبر بر بلا و وضع بد موجود، میل شما است یا در دل شوق رهایی دارید؟

مدت‌ها گذشت تا ملت مصر با قیام خود علیه نظام نامبارک، بیت دوم قصیده را در ذهن آورد که: آری شوق رهایی در دل ملت موج می‌زند و سکوت نه از باب رضایت است، که انتظار زمان مناسب را می‌کشیم و سرّ خود را در دل نهان داشته‌ایم تا به گاهش آشکار کنیم که بیهوده هدر نرود: «این سرّ مقدس یعنی انگیزه و عزم قیام، به‌تدریج در ذهنیت ملت مصر قوام یافت و شکل گرفت و در لحظه‌ی مناسب تاریخی، عریان در صحنه‌ای پرشکوه به میدان آمد.»



| پنج شنبه 90/10/29 | | 10:37 صبح | | دنیای من |
عاشورای حسینی الگویی برای بیداری اسلامی                                                    

 


همه ساله با فرارسیدن ماه محرم وایام عزاداری عاشورا ی حسینی (ع)شیعیان و دلداده گان امام حسین (ع)حال وهوای دیگری به خود می گیرند، اما امسال برای برخی شیعیان مظلوم آن حضرت و مسلمانان محرم سال 1432و ایام عاشورای حسینی ، ایام خاصی خواهد بود چرا که در این ایام به دور از سران فاسد و وابسته غربی به عزاداری سالار شهیدان خواهند پرداخت .و موج بیداری اسلامی در سایر کشورهای مسلمان منطقه نیز که می توان گفت با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورای شکل گرفته است با سرعت خاصی پیش خواهد رفت

اهداف قیام عاشورا و بیداری اسلامی

هدف و انگیزه اصلی مردم کشورهای مسلمان و زجرکشیده منطقه که شاهد قیام‌های عمومی در آنها هستیم، نابودی ظلم، استبداد و استکبار و برپایی حکومت عدل الهی و اجرای احکام اسلامی به عنوان «معروف» و جلوگیری از وابستگی به اجانب و بیگانگان به عنوان «منکر» می‌باشد. اینها همان انگیزه و هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود، آنجا که می فرماید: «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدّی ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر و اسیر بسیرة جدّی و ابی علی ابن ابی طالب(ع)».یعنی هدف من از این سفر، امر به معروف و نهی از منکر و خواسته‌ام از این حرکت، اصلاح مفاسد امت و احیای سنت و قانون جدّم، رسول خدا (ص) و راه و رسم پدرم، علی‌بن‌ابیطالب (ع) است.

 

ادامه مطلب...

| پنج شنبه 90/10/29 | | 10:33 صبح | | دنیای من |
نوزاد بحرینی که رژیم آل خلیفه به شهادت رساند                                                    

 


 بای ذنب قتلت؟

 "ساجده فیصل جواد"، نوازد بحرینی 5 روزه، دیروز بر اثر تنگی نفس شدید بر اثر استنشاق گازهای سمی مورد استفاده رژیم آل‌خلیفه برای سرکوب معترضان جان خود را از دست داد و به شهادت رسید.
 
پدر ساجده یکی از نظامیانی بود که از تیراندازی به مردم به دستور آل خلیفه خودداری کرده بود و طی چند ماه گذشته زندانی بود.


 
پزشک معالج این نوزاد، علت شهادت را استنشاق گازهای سمی تشخیص داد چرا که نیروهای وابسته به رژیم آل‌خلیفه برای سرکوب انقلابیون این منطقه اقدام به شلیک گازهای اشک آور و سمی به سمت آنها کردند.
 
میزان استفاده از این گلوله‌های سمی به حدی بود که هوای منطقه را آلوده کرده بود و مادر بزرگ این نوازد بحرینی اعلام کرد، بر اثر اسنتشاق این گازها نوازد دچار خفگی شده و خون بالا می‌آورد که پس از بستری شدن در بیمارستان منطقه به دلیل شدت آسیب وارده به ریه‌ها جان خود را از دست می‌دهد و به شهادت می‌رسد.

 



| سه شنبه 90/10/27 | | 1:44 عصر | | دنیای من |
بیداری اسلامی مهم ترین درس قیام عاشورا...                                                    

در نهضت حسینی تکلیف باطنی یعنی آگاهی از شهادت و اقدام برای شهادت با تکلیف ظاهری یعنی اقدام برای تشکیل حکومت جمع شده است؛ در واقع، کربلا تبلور جمع شدن تکلیف ظاهری و باطنی بوده است. از درس‌های مهم عاشورا به طور کلی می‌توان به فتنه‌شناسی، ولایت‌مداری، بیداری اسلامی و فداکاری برای اسلام اشاره کرد که ما از همه این آموزه‌ها باید درس بگیریم.

بیداری اسلامی

درباره فتنه‌شناسی می‌توان گفت اگر مسلمانان آن زمان فتنه دوران معاویه و یزید را می‌شناختند و به عنوان نمونه اگر شریح قاضی دچار فتنه نمی‌شد و می‌گفت که هانی بن عروه زنده و در زندان عبیدالله بن زیاد است تاریخ کربلا به شکل دیگری رقم می‌خورد. اما متأسفانه خواص دنیازده آن زمان به فتنه دچار شدند و امام حسین(ع) شهید شدند.

دیگر اینکه ، ویژگی اصلی حضرت ابوالفضل العباس(ع) ولایت‌مداری است که در رجز معروف آن حضرت به این اشاره شد که اگر دو دست من را قطع کنند باز هم از دین و امامم دفاع می‌کنم. کسانی در آن زمان از خواص و نخبگان بودند مانند عبدالله بن عباس، عبدالله بن زبیر، عبدالله بن جعفر، عبدالله بن عمر و محمد بن حنفیه که امام حسین(ع) را در جهت عدم قیام علیه یزید نصیحت می‌کردند. امام حسین(ع) نیز آن‌ها را دعوت به رعایت تقوا می‌کردند و بیان می‌کردند کسی که درخواست ما را بشنود و پاسخ ندهد خوش‌عاقبت نخواهد شد و لذا امام حسین(ع) با آنها اتمام حجت کرد.

امروز هم همین‌گونه است و به عنوان نمونه بعد از خطبه 29 خرداد مقام معظم رهبری، که اتمام حجت با تمام مسئولان نظام بود، کسانی که سکوت کردند و پای کار نیامدند در واقع لغزیدند.

بنابراین فتنه‌شناسی و ولایت‌مداری به معنای همراهی و رهروی و اطاعت بی‌چون و چرا از رهبری از اهمیت به سزایی برخوردار است.بعضی افراد با امام حسین(ع) تا جایی همراهی کردند که پل‌های پشت سر خودشان را خراب نکنند مانند ضحاک بن عبدالله مشرقی.

اباعبدالله الحسین(ع) با خون خود خواست جامعه و نسل بشر را بیدار کند و در این راستا بیداری اسلامی نیز یکی دیگر از درس‌های عاشورا است. ما باید درباره پیوند عاشورا و بیداری اسلامی نیز بحث‌های جدی صورت دهیم. بنابراین می‌توان در مجموع این موارد را جزو درس‌های مهم عاشورا قلمداد کرد



| دوشنبه 90/10/26 | | 11:51 عصر | | دنیای من |
نگاهی به تاثیر نهضت عاشورا بر بیداری اسلامی                                                    

 

این شب ها لالایی مادران تونسی برای کودکانشان زمزمه ماتم طفل حسین است و فریاد نوجوانان لیبی و یمن ندای هل من مبارز قاسم(ع).

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا؛  پرچم های به اهتزاز درآمده یا حسین(ع) و فریادهای هل من ناصر ینصرنی اهالی خاورمیانه از مصیبتی می گوید که سال ها برسرشان آمده و دیگر توان سکوت در مقابل ظلم و جور حاکمان را ندارند. این شب ها لالایی مادران تونسی برای کودکانشان زمزمه ماتم طفل حسین است و فریاد نوجوانان لیبی و یمن ندای هل من مبارز قاسم(ع). ادامه مطلب...

| دوشنبه 90/10/26 | | 11:39 عصر | | دنیای من |
بسیجی کوچک                                                    

پسرم/دخترم این بسیجى کوچک، دوست دارد بزرگ‏تر باشد

 چفیه‏اى و پلاک و تسبیحى ! دوست دارد که چون پدر باشد

جنگ را او ندیده است ، آرى ! ولى آن را چه خوب مى‏فهمد

دوست دارد کمین کند جایى، آتشستان شور و شر باشد

پشت پشتى پناه مى‏گیرد ، گاه هم ایست مى‏دهد ما را

اسم شب کاروان خورشید است ، بگذرد هر که با خبر باشد

شب که خوابید زیر بالش خود، مى‏گذارد تفنگ بازى را

یعنى این مرد کوچک خانه، دایم آماده‏ ى خطر باشد

باز پوشیده چکمه‏ه اى پدر، می‏تکاند غبار خاطره را

آب و قرآن و عود و آئینه ، مرد آماده ‏ى سفر باشد !

 



| دوشنبه 90/10/26 | | 11:17 عصر | | دنیای من |
انقلاب اسلامی - بیداری اسلامی                                                    

بیداری اسلامی

وقتی 32 سال پیش در بخشی از خاورمیانه و در سرزمین ایران،انقلاب اسلامی به وقوع پیوست بیش از آنکه انقلابی برنامه ریزی شده و طراحی شده باشد،غافلگیرانه بود که در هیچ تحلیل سیاسی و استراتژیکی نمی گنجید.انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به وقوع پیوست که جهان در گیر و دار موازنه قدرت بین بلوک شرق یعنی شوروی و بلوک غرب که همان آمریکا و متحدان اروپایی اش است قرار داشت.برهه ای که هیچ نظام،دولت و کشوری خارج از چارچوب دو بلوک،قدرت و توانایی حیات نداشت و حتی بالاتر حتی تصور چنین اتفاقی غیر ممکن می نمود.

در چنین شرایطی بود که انقلابی به بزرگی انقلاب اسلامی در خاورمیانه به وقوع پیوست و تمام تحلیل ها را بر هم زد.پس از انقلاب نیز رهبر کبیر انقلاب با بینشی پیامبر گونه و تحلیلی عمیق خبر از صدور انقلاب به دیگر کشور ها داد؛هر چند این سخنان و دور اندیشی ها نیز در آن ایام برای بسیاری غیر قابل باور بود و کسی تصور درستی چنین سخنانی را نداشت.اما با آغاز دهه دوم قرن 21 بود که تمام این تحلیل ها به وقوع پیوست و بار دیگر باعث سردرگمی تمام تحلیلگران و ابرقدرت های غربی گشت...

ادامه مطلب...

| دوشنبه 90/10/26 | | 10:57 عصر | | دنیای من |
درباره وب


ترنم عفاف 

 

سلام بر تمامی برادران و خواهران ارزشی ام. از اینکه لطف نمودید و از وبلاگ من دیدن فرمودید بسیاراز شما سپاسگزارم . التماس دعا


مکان تبلیغات شما




کلام شهیدان

پیامک حجاب

سایر امکانات


Review http://sabooyeteshneh.parsiblog.com/ on alexa.com

آمار وبلاگ

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 91
کل بازدید : 221276
کل یادداشتها ها : 113




سایتهای برتر ایرانی
 تحلیل آمار سایت و وبلاگ